Burgerschap I: ijkpunten voor kwalitatief goed burgerschapsonderwijs

Stap nu in

Deze cursus is onderdeel van het abonnement voor docenten MBO.
  • Ruim 100 cursussen
  • Onbeperkt toegang
  • Praktijkgericht


Auteur

  • Chris Holman

    Chris Holman (1960, Winschoten) ging na de Pedagogische Academie naar het Conservatorium in Leeuwarden. Daar studeerde hij Schoolmuziek en haalde hij zijn eerstegraads onderwijsbevoegdheid. Later haalde hij – via het Staatsexamen – het Praktijkdiploma Koordirectie. In de meezingprojecten die onder zijn leiding plaatsvinden en deel uitmaken van de excellentieprogramma’s van Noorderpoort, werd de brug gelegd tussen zijn werk als docent en als dirigent. Vanaf 2010 tot 2017 was hij coördinator van burgerschapsprojecten waar hij kunst en cultuur aanwendde om burgerschapscompetenties te ontwikkelen bij studenten. Na de master Leren en Innoveren startte hij als buitenpromovendus aan de Universiteit van Amsterdam met een promotietraject. Opbrengstgericht werken is een belangrijk thema in zijn onderzoek naar de effectiviteit van het burgerschapsonderwijs in het mbo. In zijn proefschrift zoekt hij naar het verband tussen de bestaande uitvoeringspraktijk van burgerschapsonderwijs op mbo-scholen en de ontwikkeling van burgerschapscompetenties van mbo-studenten.

Stap nu in

Deze cursus is onderdeel van het abonnement voor docenten MBO.
  • Ruim 100 cursussen
  • Onbeperkt toegang
  • Praktijkgericht