Introductie: de IB'er als leercoördinator
Stap nu in
- Ruim 60 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht
Een actuele ontwikkeling is de verschuiving van de functie van de intern begeleider richting die van de kwaliteitscoördinator. Drie domeinen staan centraal in je functie als kwaliteitscoördinator: de leercoördinator, de trendanalist en de zorgregisseur. In deze cursus staat de werkwijze van de leercoördinator centraal. Als leercoördinator kijk je met het team kritisch naar jullie visie en ambitie rondom leren en gedrag. Wat willen jullie dat leerlingen leren? Welk onderwijsaanbod streven jullie na? Hoe weet je of leerlingen hetgeen geleerd hebben? Welke acties ondernemen jullie wanneer leerlingen hetgeen wel of (nog) niet hebben geleerd? Ook begeleidt je leerkrachten in het verwerven van een kennisbasis, zodat het gehele team weet hoe leren werkt. Vervolgens zorg je voor een vertaalslag vanuit de cognitieve leerpsychologie naar het klaslokaal. Tenslotte maken jullie gezamenlijke afspraken over welk handelen door de hele school te zien zal zijn.
In deze cursus leer je welke werkwijze van je wordt verwacht als leercoördinator. Ook kom je te weten hoe je een lerende cultuur met een professionele en onderzoekende houding stimuleert binnen het team. Tenslotte verdiep je je in het organiseren van professionalisering bij jou op school.
Let op: dit is een introductiecursus over de IB'er als leercoördinator. Zoek je meer concrete voorbeelden en verdieping? Bekijk dan in het cursusoverzicht welke cursussen het label L (leercoördinator) hebben.
Preview
Leerdoelen
Na afloop van deze cursus kun je:
- de uitgangspunten van de werkwijze van de leercoördinator toepassen.
- vaststellen welke competenties je als leercoördinator nodig hebt.
- het domein van de leercoördinator vergelijken met het domein van de trendanalist en de zorgregisseur.
Stap nu in
- Ruim 60 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht