Introductie: de IB'er als trendanalist
Stap nu in
- Ruim 60 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht
De kwaliteitscoördinator richt zich onder andere op het domeingebied ‘data & reflectie’. Hierbinnen bevindt de intern begeleider als kwaliteitscoördinator zich in de rol van de trendanalist. Om het leerproces van alle leerlingen zo goed mogelijk te ondersteunen, is het belangrijk om focus te houden op de onderwijskwaliteit en de kwaliteitscyclus. Hierbij speelt data zingeving een grote rol. Het interpreteren van data biedt het team de mogelijkheid om te reflecteren op het eigen onderwijs. Je kunt hen hierbij helpen door samen te kijken naar kwalitatieve data en begeleiding te bieden bij het maken van diepte analyses.
In deze cursus van Francis van Haandel leer je de werkwijze van de trendanalist kennen. Hierbij is het van belang dat je weet welke valkuilen je beter kunt omzeilen bij het kijken naar data. Ook kom je meer te weten over het stimuleren van datageletterdheid binnen het team op drie niveaus binnen de school. Tenslotte leer je de voordelen kennen van het samenwerken met andere scholen om gezamenlijk data te vergelijken.
Let op: dit is een introductiecursus over de IB'er als trendanalist. Zoek je meer concrete voorbeelden en verdieping? Bekijk dan in het cursusoverzicht welke cursussen het label T (trendanalist) hebben.
Preview
Leerdoelen
Na afloop van deze cursus kun je:
- de uitgangspunten van de werkwijze van de trendanalist toepassen.
- vaststellen welke competenties je als trendanalist nodig hebt.
- het domein van de trendanalist vergelijken met het domein van de leercoördinator en de zorgregisseur.
Stap nu in
- Ruim 60 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht