Klantbeleving
Stap nu in
- Ruim 90 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht
Ouders kiezen er steeds vaker voor om bij meerdere kinderopvangorganisaties te gaan kijken voordat ze een definitieve keuze maken. Klantgericht rondleiden is daarmee een cruciaal onderdeel van jouw vak geworden. Samen met jouw team ben jij het visitekaartje van jullie organisatie! Ook wanneer ouders eenmaal gekozen hebben voor jullie organisatie blijf jij ‘het visitekaartje van jullie organisatie’. Ouders spelen dus altijd een cruciale rol in jouw werk. Als ouder kennen zij hun kind natuurlijk ook het beste. Het is daarom erg belangrijk om veel met hen af te stemmen. Binnen de kinderopvang heb je daarvoor verschillende momenten. Zowel informele als formele momenten. Denk aan: rondleiding, intakegesprek, haal- en brengmomenten, schriftelijke communicatievormen, welbevinden en/of 10-minuten gesprekken.
Wees trouwens gerust: je hoeft niet als een marktkoopman te gaan schreeuwen hoe leuk en goed geprijsd jullie kinderopvang is. Wat je wél mag doen is over jouw prachtige vak vertellen. Want wat voor jou misschien volstrekt vanzelfsprekend is kan voor ouders volledig nieuwe en waardevolle informatie zijn. Het is daarbij goed om te weten dat ouders het heel prettig vinden wanneer jij een actieve houding hebt en de leiding neemt in gesprekken. In deze cursus leer je hoe je interactievaardigheden inzet in contact met ouders, hoe en welke gesprekstechnieken je toe kunt passen en hoe je (verdere) interesse kunt tonen in de ouder en het kind. Iets waar jij van nature al heel goed in bent!
Preview
Leerdoelen
Na afloop van deze cursus kun je:
- de zes interactievaardigheden vertalen naar jouw communicatie met ouders
- een proactieve houding aannemen ten aanzien van communicatie met (toekomstige) ouders
- een rol spelen in de klantbeleving van ouders
Stap nu in
- Ruim 90 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht