Onderlinge interacties bevorderen
Stap nu in
- Ruim 200 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht
Bij leerlingen die in groepjes samenspelen of -werken kan er een leerzaam overleg ontstaan, waarin zij elkaars ideeën of meningen respecteren. Een leerzame activiteit biedt ruimte voor onenigheid tussen leerlingen, zodat ze met elkaar de dialoog aangaan. Het kan echter ook eindigen in een ruzie of een welles-nietesdiscussie. Ligt dit aan individuele leerlingen, de organisatie van de samenwerking of de manier waarop de leerlingen met elkaar praten?
Aan de hand van praktijkbeelden laat Frans Hiddink zien hoe onderlinge gesprekken tussen leerlingen verlopen. Je leert overtuigende argumenten, vaste patronen en de kenmerken van een leerzaam gesprek herkennen. Met deze inzichten kun je het samen overleggen, het argumenteren en het probleemoplossen in jouw klas bevorderen.
Preview
Leerdoelen
Na afloop van deze cursus kun je:
- het belang van onderlinge interactie voor de ontwikkeling van leerlingen erkennen.
- aangeven welke manier van onderlinge interactie het meest bevorderlijk is voor de taal- en denkontwikkeling.
- omschrijven waarom en hoe je gesprekken van leerlingen observeert.
- peerinteractie op verschillende manieren bevorderen.
Stap nu in
- Ruim 200 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht