Het jonge kind: stimuleer de mondelinge taalontwikkeling!
Stap nu in
- Ruim 200 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht
Hoe kun je jonge kinderen actief laten deelnemen en laten nadenken tijdens verschillende gesprekken? Wat kun je doen om de mondelinge taalontwikkeling van leerlingen met een TOS of van meertalige leerlingen te stimuleren? In deze cursus legt Eveline Bogers uit hoe je een actief-productieve interactie met je leerlingen opzet.
Allereerst bespreekt Eveline hoe een kind zijn moedertaal leert. Het taalleermechanisme is daarbij een belangrijk onderdeel. Door dit mechanisme leren kinderen tijdens gesprekken impliciet nieuwe taalvaardigheden. Daarnaast legt ze uit hoe je ervoor zorgt dat de drie taalgroeimiddelen (taalaanbod, taalkansen en taalfeedback) in balans zijn tijdens gesprekken met kinderen. Tot slot laat Eveline aan de hand van verschillende geluidsfragmenten en praktijkvoorbeelden zien hoe je de mondelinge taalontwikkeling stimuleert.
Preview
Leerdoelen
Na afloop van deze cursus kun je:
- uitleggen hoe het taalleermechanisme werkt.
- de drie taalgroeimiddelen in de klas toepassen.
- een actief-productieve interactie creëren.
- de taalontwikkeling van je leerlingen stimuleren bij het verbinden tijdens spel.
Stap nu in
- Ruim 200 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht