De didactiek van drama voor groep 3 t/m 8
Stap nu in
- Ruim 200 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht
Drama is het schoolvak dat hoort bij de kunstvorm theater. Dat de naam van het schoolvak anders is dan de kunstvorm waaraan het is ontleend, zorgt regelmatig voor onbegrip. Wat houdt drama dan precies in? Aan welke doelen werk je dan met leerlingen en op welke manier? Holger de Nooij, docent van deze cursus, legt je uit waar een didactisch kloppende dramales aan moet voldoen. Als dramadocent laat hij je met behulp van praktijkbeelden zien hoe zijn dramalessen eruit zien.
In deze cursus worden de verschillende lesfasen die nodig zijn voor een goed opgebouwde dramales één voor één uitgelicht. Je leert hoe je een warming-up fase kunt integreren in de dramales. Ook komt het begeleiden van leerlingen aan bod, waarbij rekening wordt gehouden met de basisbehoeften ‘competentie’ en ‘autonomie’. Tenslotte kun je na afloop van deze cursus de leerlingen een presentatie laten uitvoeren en deze met hen nabespreken, waarbij je enkele aandachtspunten centraal stelt.
Preview
Leerdoelen
Na afloop van deze cursus kun je:
- een kloppende dramales geven waarin de didactiek van drama is toegepast en het procesgerichte karakter centraal staat.
- de repetitiefase begeleiden.
- spelpresentaties begeleiden en nabespreken.
Stap nu in
- Ruim 200 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht