Onderwijskwaliteit en rolbesef: de tandem van kwaliteitscoördinator en schoolleider
Stap nu in
- Ruim 60 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht
Goede besturen scheppen heldere kaders, met visie, ambitie en doelen, en geven hun personeel ruimte en vertrouwen binnen die kaders. Rolbesef, rolzuiverheid en rolvastheid zijn daarbij essentieel. De rol en samenwerking tussen de schoolleider en intern begeleider – nu kwaliteitscoördinator – kent de afgelopen jaren een duidelijke(re) focus op het samen versterken van de onderwijskwaliteit. Deze samenwerking heeft een duidelijke kadrering nodig.
In deze cursus bespreken Linda van Druijten en Francis van Haandel deze samenwerking. Ze gaan hierbij in op de volgende vragen: Wat is onze rol (rolbesef)? Hoe versterken wij onze samenwerking en met welke onderwijskundige focus doen we dat? Wie heeft vervolgens welke rol en met welk mandaat (rolzuiverheid en rolvastheid)? Wat is er nodig voor een sterke kwaliteitscultuur?
Preview
Leerdoelen
Na afloop van deze cursus kun je:
- de samenwerking met de schoolleider versterken.
- het gesprek met de schoolleider op inhoud voeren, gekoppeld aan mandaat.
- de kwaliteitscultuur verbeteren.
Stap nu in
- Ruim 60 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht