Samen werken aan een kwalitatief leesbeleid
Stap nu in
- Ruim 70 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht
Het verbeteren van het leesonderwijs is geen simpel ABC-tje dat op het bord ligt van de leerkracht of de taalcoördinator. Jij speelt als schoolleider een cruciale rol in die verbetering. Om het leesonderwijs te verbeteren, moet je kennis hebben over wat begrijpend lezen is en welke didactische sleutels van belang zijn voor goed onderwijs.
Marjolein van Oenen neemt je in deze cursus mee in wat die didactische sleutels zijn en welke effectieve manieren er zijn om leerkrachten te professionaliseren. Daarnaast bespreekt ze de rol van de taalcoördinator in verhouding tot jouw rol als schoolleider. De cursus biedt je ook praktische hulpmiddelen om direct aan de slag te gaan met het ontwikkelen van een visie en beleid voor het verbeteren van het leesonderwijs in jouw school.
Preview
Leerdoelen
Na afloop van de cursus:
- weet je wat de cruciale factoren zijn om sturing te geven aan verbetering van het leesonderwijs
- weet je wat de vaardigheid begrijpend lezen inhoudt
- heb je kennis van de 6 didactische sleutels voor effectief begrijpend leesonderwijs
- weet je welke 7 stappen je doorloopt voor het vormgeven van leesbeleid
- weet je hoe je een visie op leesonderwijs kunt formuleren en daarbij rekening houden met de voorwaarden voor een goede visie
Stap nu in
- Ruim 70 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht