Muziekdidactiek 3.0: Als de muziek er al is
Stap nu in
- Ruim 145 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht
TikTok, Spotify, YouTube: muziek is tegenwoordig overal en altijd beschikbaar. Maar de manier waarop we jonge mensen muziekles geven is de afgelopen 200 jaar bijna niet veranderd. En deze didactiek, gebaseerd op het overdragen van ambachtelijke vaardigheden, begint te kraken in een tijd waarin jonge mensen veel meer keuzes hebben dan in het verleden. Wat gebeurt er als we er niet meer vanuit gaan dat de docent de leerling muziek moet leren maken, maar dat de docent de leerling uitdaagt zichzelf muzikaal te ontwikkelen?
Suzan Lutke houdt een gloedvol pleidooi voor een nieuwe didactiek waarbij de muzikale groei van de leerling centraal komt te staan, en de rol van de docent misschien verandert, maar er niet minder van leerling en docent verwacht wordt.
Preview
Leerdoelen
Na afloop van deze cursus kun je:
- motivatie en plezier in muziek bij je leerlingen stimuleren: met het zweet op de juiste rug.
- je eigen muziekdidactiek afzetten tegen het model muziekdidactiek 3.0.
- aan de slag met nieuwe handvatten voor lesontwerp waarbij de muzikale groei van je leerling centraal staat.
Stap nu in
- Ruim 145 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht