De coachende mentor

Stap nu in

Deze cursus is onderdeel van het abonnement voor docenten.
  • Ruim 145 cursussen
  • Onbeperkt toegang
  • Praktijkgericht

Welke basisvaardigheden kunnen jou als mentor helpen de dialoog met je leerlingen te starten en in stand te houden? Inhoudelijk en cijfermatig kun jij je leerlingen natuurlijk niet allemaal begeleiden naar betere resultaten. Je hoeft ook niet alles voor hen op te lossen en hebt daar ook niet de tijd voor.

Er zijn echter aspecten waarop je jouw mentorleerling wel kan coachen op weg naar meer succes. In deze basiscursus leert Rolien Dijksterhuis je beginselen van de manier waarop jij je coachende vaardigheden als mentor kunt versterken.

Preview

Leerdoelen

Na afloop van deze cursus:

  • ben je op de hoogte van de verschillende fases in een coachgesprek
  • ben je op de hoogte van de basisstrategieën om een coachgesprek goed te laten verlopen
  • heb je inzicht in de manier waarop je leerlingen meer kunt betrekken bij hun eigen leerproces

Auteur

  • Rolien Dijksterhuis

    Rolien Dijksterhuis is actief als trainer en coach, docent natuurkunde en scheikunde en geeft les aan een jongerencoachopleiding. Als docent in het voortgezet onderwijs heeft Rolien veel te maken met jongeren in de leeftijd van 12 tot 18 jaar. In deze setting heeft zij zich ontwikkeld in het werken met pubers, hun ouders en docenten. Haar hart gaat uit naar wat jongeren bezighoudt en hoe ze worden wie ze zijn. 

    Rolien Dijksterhuis is mede-auteur van de boeken De zeven kwaliteiten van de meesterlijke docent, hoe je leerlingen met plezier aan het werk krijgt en Onderwijsvuur – met energie en plezier voor de klas.

    Rolien: 'Jongeren boeien me, omdat ze zo de twee kanten van het leven laten zien, het kind zijn en de (groei naar) volwassenheid.'

Stap nu in

Deze cursus is onderdeel van het abonnement voor docenten.
  • Ruim 145 cursussen
  • Onbeperkt toegang
  • Praktijkgericht